فروش موفق یکی از اهداف اکثر سازمان‌ها و شرکت‌ها است. مدیر فروش وظیفه اجرای استراتژی‌های سازمان در بخش فروش را از طریق برنامه‌ریزی و کنترل ارکان فروش بر عهده دارد. فروش هنر است و مدیریت فروش بسان کارگردانی است که باید در مواقع لزوم تصمیمات مناسب را جهت دستیابی به اهداف سازمان اتخاذ نماید.

یک مدیر فروش به‌طورکلی باید دارای برخی ویژگی‌ها باشد که در صورت برخورداری از این ویژگی‌ها می‌تواند سازمان را در جهت مناسب هدایت نماید.

برخی از این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

دارای مهارت ارتباطی بالایی باشد.

شخصیت مثبت و جذب‌کننده و قابل‌اعتمادی داشته باشد

اعتقاد و علاقه به کار تیمی داشته باشد و بتواند تیم را هدایت کند.

توانایی برنامه‌ریزی داشته باشد.

با مفاهیم بازاریابی و استراتژی‌های آن آشنایی داشته باشد.

روانشناس خوبی باشد.

نگرش مثبت داشته باشد.

آموزش پذیر باشد و به یادگیری مداوم علاقه‌مند باشد.

نسبت به محصول یا خدمتی که قرار است بفروشد دانش خوبی داشته باشد.

باپشتکار و پیگیر باشد.

نسبت به ذینفعان فروش تفکر برد-برد داشته باشد.

منظم و مرتب باشد.

نسبت به قوانین و چارچوب‌ها متعهد باشد.

نسبت به تحولات و تغییرات حساس باشد و بتواند در مواقع حساس مدیریت بحران کند.

توانایی‌های انگیزشی داشته باشد.

توانایی تصمیم‌گیری داشته باشد.

توانایی‌های رایانه‌ای و نرم‌افزاری قابل قبولی داشته باشد.

توانایی تحلیل موضوعات مرتبط با فرآیند فروش را داشته باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>