طراحی سایت امروز تو چه نقطه ای قرار دارد ؟

شاید شما هم شنیدید که تو زمینه طراحی سایت و دیزاین می گند دیگه علمش به آخر رسیده ! این از چه نگاهی هستش ؟

امروز من می خوام کمی با زبان ساده به شما بگم واقعاً چیزی که امروز در اختیار داریم و به عنوان طراحی سایت می شناسیم چه چیز هستش ؟ و در آینده نزدیک چه چیز خواهیم داشت . البته توجه داشته باشید تمامی این موارد که گفته میشه طبق تجربه شخصی بنده و افکار ذهنی من هستش .

طراحی سایت یا برنامه نویسی تحت وب

شاید خیلی از افراد فرق این دو تا مورد بالا رو ندوند اما یه توضیح کوتاهی در این رابطه بدیم خالی از لطف نیست ، طراحی سایت به ساختار کلی یک وب سایت گفته میشه که دارای ظاهر و شمایل کلی هستش ، یعنی سایت یه شمایل کلی رو داشته باشه اما گاهی اوقات هستش که شما نیاز دارید چیزی به جزء نمایش یک وب سایت در اختیار داشته باشید ، در این زمان است که برنامه نویسی تحت وب وارد عمل می شه .

برنامه نویسی تحت وب کارش این هستش که یک فرایندی رو در وب سایت انجام دهد ، مثلا عضویت ، ارسال مطلب حتی قرار دادن یک نظر تمام این ها نیاز به برنامه نویسی دارد که به باید طبق اصول یکی از زبان های برنامه نویسی تحت وب مثل PHP , ASP , Rubby, Phyton و یا هرزبانی که بشه تحت وب از آن استفاده کرد .

درآینده چه چیز خواهیم دید ؟

ببینید اینکه گفته میشه طراحی سایت و دیزاین به آخر رسیده حرف طراحان سایت است که نمی خواهند تغییر را قبول کنند ، تا چند سال آینده شما طراحان سایتی میبینید که شاید هیچ علمی درباره HTML , CSS, Jquery و باقی ابزار دیزاین وب سایت نداشته باشند اما خلاقیت کافی برای استفاده از ابزار طراحی سایت رو داشته باشند ، اون وقت دیگه شما هرروز می تونید شاهد مشاهده خلق سایت های جدید باشید ، مثل فتوشاپ که هرروز یه تصویر و هنر جدید رو خلق می کنند . البته نباید نقش کسانی که علم این کار رو هم دارند نادیده گرفت ، اما بازار کار بیشتر نصیب کسانی میشود که استفاده از ابزار رو بهتر بلدند .

برنامه نویسی وب

برنامه نویسان وب

تازه فصل رونق این افراد هستش ، خلاصه داشتن یه وب سایت زیبا نیاز به امکانات هم دارد ، این امکانات توسط چه کسی باید فراهم بشود ؟ برنامه نویسان تحت وب . مردم سواد اینترنتی بالایی کسب کرده اند ، شاید یک زمانی بود یک شرکت یا سازمان به چند صفحه اینترنتی راضی بود اما الان امکانات فوق العاده و خاصی نیاز پیدا کردند که باید مورد بررسی و برنامه نویسی قرار بگیرد ، این نیاز رو کاربران این وب سایت ها و سازمان ها ایجاد کرده اند . پس برنامه نویسان باید علم خود را بالاتر ببرند تا بتوانند این نیاز ها را برطرف کنند چون ساختار کلی دچار تحول خواهد شد و باید علم این برنامه نویسان خیلی سریع سطح بالاتری رو تجربه کند .

به عنوان اولین نوشته نمی خوام زیاده گویی کنم اما دنیا وب درحال تغییر است و کسانی که افکار قدیمی داشته باشند در این تغییر تحول بازخواهند ماند ، پس خیلی زود تصمیم بگیرید که می خواهید یک برنامه نویس موفق باشید یا یک طراح موفق ؟ سعی کنید در هرکاری بهترین باشید .

حرف آخر

ذهن خلاق در هر زمان و هر هنری که باشد خود را نمایان می کند و ما باید یاد بگیریم به رویاها خود پاسخ درست بدهیم و سعی کنیم آرزو های خود را پرورش دهیم .

در اخر باید بگم خوشحال که توانستم برای شرکت طراحی سایت آسیا ای تی مطلبی بنویسم و در سایت آنها منتشر کنم .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>